Počet záznamů: 1  

O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí

  1. P-S 6249
    Petrov, Nikolaj Arsen'jevič, 1903-1958
    O významu autority a osobního příkladu učitele v komunistické výchově dětí / N.A. Petrov ; Z rus. orig. ... O značenii avtoriteta i ličnogo primera učitelja ... přel. Václav Kůst. -- 1. vyd. -- Praha : SPN, 1953. -- 235 s. ; 8°. -- (Pedagogická přítomnost; Sv. 20). -- 15400 výt. -- Odkazy na lit. -- Abstrakt: "Autor si klade za úkol ukázat především mladému učiteli začátečníku, jak vážným prostředkem komunistické výchovy dětí je autorita a osobní příklad pedagoga-bolševika ... ." Ukazuje, jak velikou pozornost věnovali Lenin a Stalin úloze lidového učitele ve výchově dorůstajících generací, osvětluje otázku významu autority a osobního příkladu učitele v pojetí předních ruských pedagogů předrevolučních i sovětských, zdůrazňuje, že jedině v zemi socialismu jsou odstraňovány protiklady mezi tvůrčímí snahami lidového učitele a požadavky, které na něj klade socialistická společnost, a upozorňuje, jak ostrý rozpor je mezi hmotnou a právní situací lidového učitele v kapitalistických zemích a úvahami buržoazních teoretiků. Dále zkoumá, za jakých podmínek přináší osobní příklad učitele největší kladný účinek, a stanoví základní předpoklady k získání autority, úcty a lásky žáků. V závěrečné kapitole se zabývá otázkou součinnosti školy a rodičů a jejich vzájemnými povinnostmi pro dosažení jednot. -- Abstrakt: y ve výchově dětí.

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.