Počet záznamů: 1
Preference metod a forem výuky v hodinách vlastivědy prostřednictvím Q-metodologie
- DA 16898
Filipová, Monika, 1978-
Preference metod a forem výuky v hodinách vlastivědy prostřednictvím Q-metodologie / Monika Filipová. -- 2025. -- 79 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Jiří Šlégl. -- Oponent Milan Kubiatko. -- Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na preference učitelů 1. stupně základních škol ve výuce vlastivědy a zkoumá faktory, které jejich volby ovlivňují. Teoretická část se věnuje popisu klíčových výukových metod a forem v kontextu didaktiky vlastivědy, přičemž reflektuje historické i současné pedagogické přístupy, charakteristiku vlastivědy jako vyučovacího předmětu, požadavky Rámcového vzdělávacího programu a teoretické pohledy na výuku vlastivědy. Praktická část práce je zaměřena na výzkum preferencí učitelů, který byl realizován pomocí Q-metodologie a faktorové analýzy. Výzkum zkoumá, jak volbu metod a forem ovlivňuje například délka praxe či další faktory a výsledky jsou následně interpretovány v kontextu současných pedagogických trendů.. -- Abstrakt: This diploma thesis focuses on the preferences of primary school teachers in the teaching of social studies and examines the factors that influence their choices. The theoretical part describes key teaching methods and forms in the context of social studies didactics, reflecting both historical and contemporary pedagogical approaches. It also addresses the characteristics of social studies as asubject, the requirements of the Framework Educational Program, and theoretical perspectives on its teaching. The practical part of the thesis is dedicated to researching teachers' preferences, which was conducted using Q-methodology and factor analysis. The research explores how factors such as teaching experience and other influences affect the choice of methods and forms, with the results subsequently interpreted in the context of current pedagogical trends.
Šlégl, Jiří. Kubiatko, Milan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
vzdělávací programy. vlastivěda. Vlastivěda. výukové metody. výukové formy. Q-metodologie. faktorová analýza. Social Studies. Teaching Methods. Teaching Forms. Q-Methodology. Factor Analysis. diplomové práce
37.091.214. 908. (043)378.2
Počet záznamů: 1