Počet záznamů: 1  

Zkvalitnění výuky žáků s OMJ na 1. stupni ZŠ

  1. DA 15526
    Suchá, Štěpánka, 1975-
    Zkvalitnění výuky žáků s OMJ na 1. stupni ZŠ / Štěpánka Suchá. -- 2024. -- 129 listů : ilustrace, grafy. -- Oponent Ivana Brtnová Čepičková. -- Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová. -- Abstrakt: Obsah diplomové práce Zkvalitnění výuky žáků s OMJ na 1. stupni ZŠ je věnován možnostem využití digitální techniky ve školním prostředí ke zkvalitnění výuky žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen OMJ). Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, které se vztahují k legislativě vzdělávání žáků s OMJ a jazykové podpoře těchto žáků. Jsou zde popsány termíny spojené se čtenářskou gramotností žáků s OMJ a pozornost je věnována digitálním technologiím využívaným ve školním prostředí. V praktické části byl použit jako nástroj šetření dotazník pro vybraný vzorek pedagogů 1. stupně základní školy. Cílem výzkumného šetření bylo získat informace od pedagogů o jejich zkušenostech a doporučeních k rozvoji čtenářské gramotnosti u žáků s OMJ pomocí ICT a výukových aplikací. Získaná a vyhodnocená data z dotazníku sloužila přípravě sborníku aktivit vhodných k rozvoji čtenářské gramotnosti žáků s OMJ uskutečněných pomocí ICT a výukových aplikací.. -- Abstrakt: The content of the diploma thesis Improving the quality of education of pupils with DMT at the 1st grade of elementary school is devoted to the possibilities of the use of digital technology in the school environment to improve the quality of teaching the students with different mother tongue (hereinafter referred to as DMT). The theoretical part is focused on defining the basic terms that relate to legislation of educating pupils with DMT and the support for them. Terms associated with the reading literacy of pupils with DMT are described here. Attention is also dedicated to digital technologies in the school environment. In the practical part a questionnaire for a selected sample of 1st grade elementary school teachers was use as s research tool. The aim of the research was to obtain educators´ experience and recommendations for the development of reading literacy in pupils with DMT using ICT and educational applications. The collected and evaluated data from the questionnaire served to prepare a collection of suitable activities to the development of reading literacy of pupils with DMT carried out with the help of ICT and educational applications.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    integrovaná výchova a vzdělávání. děti s odlišným mateřským jazykem. děti cizinců. Inkluzivní vzdělávání. vyučování. žák s odlišným mateřským jazykem. žák cizinec. nedostatečná znalost vyučovacího jazyka. čtení s porozuměním. digitální technologie. interaktivní software. Inclusive education. pupil with different mother language. pupil foreigner. insufficient knowledge of the instructional language. reading with comprehention. digital technology. interactive software. diplomové práce
    37.043.2. 316.346.32-053.2(=1/=9). 316.346.32-053.2-054.6. (043)378.2

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.