Počet záznamů: 1
Tvořivost studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy
Údaje o názvu Tvořivost studentů učitelství pro 1. stupeň základní školy / Zuzana Kubcová mikolášková Osobní jméno Kubcová Mikolášková, Zuzana, (autor diplomové práce nebo disertace) Fyz.popis 72 listů : ilustrace, grafy Poznámky Oponent Jan Janovec. Vedoucí práce Vlastimil Chytrý Abstrakt Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je úroveň tvořivého myšlení u studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na pedagogických fakultách dvou českých univerzit. Tvořivost učitele je v současnosti brána jako důležitý předpoklad pro efektivní výuku žáků. Pro výzkum byl použit ASK - Test deduktivního a kreativního myšlení (konkrétně část pro kreativní myšlení), který zjišťuje úroveň kreativního myšlení pomocí čtyř různých skupin úkolů. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů tvořivost, pedagogická tvořivost, slovní úloha, didaktická pomůcka a hra, činnostní učení a testování kreativního myšlení. V další praktické části byly definovány hypotézy. V empirické části jsou uvedeny a interpretovány výsledky získané sběrem dat, které byly vyhodnoceny kvantitativně. Všechna sebraná data byla vyhodnocována formou tužka - papír za pomoci vyhodnocovacího listu. Pro potřeby práce byla provedena induktivní analýza. The aim of the thesis is to explore and assess the level of creative thinking of students attendingthe Teachers training programme for primary school education. It involves students attending Faculty of Education of two Czech universities.Nowadays teachers' creativity is regarded as an important prerequisite for effective education of pupils. The ASK test was used to conduct the research. It is a test of deductive and creative thinking (specifically the part for creative thinking) which determines the level of creative thinking using four different groups of tasks.The theoretical part concentrates on defining the terms creativity, pedagogical creativity, verbal reasoning in mathematics (mathematical problem solving), teaching aids and games, activity learning and testing of creative thinking.The practical part includes the definition of hypotheses. The empirical part provides findings and their interpretation. The findings were acquired by collecting data which was quantitatively evaluated. All the data was evaluated using the pencil-paper form with the help of an evaluation sheet. The inductive analysis was conducted for the purpose of the thesis. Dal.odpovědnost Janovec, Jan (oponent)
Chytrý, Vlastimil, 1984- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti) Předmět.hesla kreativita * didaktické hry * slovní úlohy * matematika Předmět.hesla tvořivost * test kreativního myšlení * inteligence * motivace * tvořivá hra * creativity * creative thinking test * intelligence * motivation * creative game * didactic game * word problem Forma, žánr diplomové práce Konspekt 37 - Výchova a vzdělávání MDT 159.954 * 37.091.33 * 512.1 * 51 * (043)378.2 Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177133 Druh dok. Vysokoškolské práce Signatura Čár.kód Dislokace Volný výběr Info DA 13728 3300713728 sklad C pouze prezenčně
Počet záznamů: 1