Počet záznamů: 1  

Metody práce s dětmi s vývojovou dysfázií v mateřské škole

  1. DA 13337
    Krtilová, Martina, 1973-
    Metody práce s dětmi s vývojovou dysfázií v mateřské škole / Martina Krtilová. -- 2021. -- 74 listů : barevné ilustrace. -- Vedoucí práce Ilona Pešatová. -- Oponent Jan Tirpák. -- Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na specifické faktory ovlivňující spokojenost rodičů a pedagogů se zapojením předškolních dětí s vývojovou dysfázií do vzdělávacího procesu v běžné mateřské škole. Teoretická část je úvodem do problematiky vývojové dysfázie a jejích typických projevů v předškolním věku. Vysvětluje také funkci speciálních metod a pomůcek a roli logopedického asistenta a dalších odborníků zapojených do komplexní péče o žáka s vývojovou dysfázií. Praktická část je kvalitativním výzkumem problematiky předškolního vzdělávání žáků s vývojovou dysfázií. Názory deseti rodičů a deseti pedagogů byly sbírány formou dotazníků s kombinací otevřených a uzavřených otázek. Cílem bylo zjistit, s jakými obtížemi se rodiče a pedagogové setkávají, a porovnat jejich pohledy na vzdělávání konkrétního žáka. Z výzkumu vyplynulo, že respondenti jsou se vzdělávacím procesem převážně spokojeni, ve většině případů shodně hodnotili vzdělávání jako přínosné pro rozvoj dítěte s vývojovou dysfázií. Nejčastěji zmiňovaným negativním faktorem byla špatná dostupnost logopedické péče a chybějící návaznost vzdělávání žáka s vývojovou dysfázií dle pokynů logopeda.. -- Abstrakt: The bachelor thesis focuses on the factors influencing the satisfaction of parents and teachers with the involvement of preschool children with developmental dysphasia in the educational process in a regular kindergarten. The theoretical part is an introduction to the issue of developmental dysphasia and their typical manifestations in preschool age. It also explains the function of special methods and aids and the role of the speech therapy assistant and other professionals involved in the comprehensive care of a pupil with developmental dysphasia. The practical part is a qualitative research of the issue of preschool education of pupils with developmental dysphasia. The opinions of ten parents and ten teachers were collected in the form of questionnaires with a combination of open and closed questions. The aim was to find out what difficulties parents and teachers face and to compare their views on the education of a particular pupil. The research showed that the respondents are mostly satisfied with the educational process, in most cases they equally assessed the education as beneficial for the development of a child with developmental dysphasia. The most frequently mentioned negative factor was the poor availability of speech therapy care and the lack of continuity in the education of a pupil with developmental dysphasia according to the instructions of a speech therapist.
    Pešatová, Ilona. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    poruchy řeči. dysfázie. děti předškolního věku. vývojová dysfázie. specificky narušený vývoj řeči. mateřská škola. předškolní děti. řeč. developmental dysphasia. specifically impaired speech development. kindergarten. preschool age children. speech. bakalářské práce
    616.22-008.5. 616.89-008.434. 616.89-008.434.3. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.