Počet záznamů: 1  

Komparace výukových metod čtení a psaní na 1. stupni základní školy

  1. Údaje o názvuKomparace výukových metod čtení a psaní na 1. stupni základní školy / Petra Štětková
    Osobní jméno Štětková, Petra, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis75 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Jaromíra Šindelářová. Oponent Lenka Minaříková
    AbstraktObsah diplomové práce je věnován problematice prvopočátečního čtení a psaní, přičemž pozornost je zaměřena zejména na současné metody užívané ve výuce. Teoretická část obsahuje teoretická východiska ke zvolené problematice, přehled historických metod elementárního čtení a psaní, popis aktuálně používaných metod a také několik námětů z alternativní pedagogiky. Cílem diplomové práce je zmapovat nejčastěji využívané metody čtení a psaní na vybraných základních školách v Ústeckém kraji. Empirickou část tvoří výzkum, který byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondenty výzkumu jsou pedagogové se zkušenostmi s výukou čtení a psaní v prvních ročnících, kteří v současnosti působí na základní škole se sídlem v Ústeckém kraji. V empirické části je také do dvou grafů zpracováno zastoupení výukových metod podle jednotlivých okresů. V závěru jsou porovnávány výsledky realizovaného šetření se současnými poznatky a na jejich základě jsou navržena možná řešení problému a formulována doporučení do pedagogické praxe.
    Content of the thesis is dedicated to solve problems of elementary reading and writing and the main focus is on currently used methods in education. The theoretical part includes theoretical solutions, overview of historical methods of elementary reading and writing, characterization of currently used methods and few topics from alternative pedagogy. The thesis tries to map commonly used methods of reading and writing used on elementary schools around Ústecký kraj. The empirical part contains questionnaire-based research using teachers with experiences with reading and writing on primary school around Ústecký kraj as respondents. The empirical part also contains two graph representation of education methods sorted by districts in Ústecký kraj. The focus of the final part compares results of the research with current findings and presents possible practical solutions and recommendations.
    Dal.odpovědnost Šindelářová, Jaromíra, 1961- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Minaříková, Lenka (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výchova a vzdělávání - Ústecký kraj (Česko : 2000-) * čtení * psaní
    Předmět.hesla metody čtení * metody psaní * education methods * writing methods
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT(437.315) * (437.15) * 37.0 * 376 * 028.02 * 37.016:028-028.31 * 003.03/.09 * 37.016:003-028.31 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180332
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 107763300710776sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.