Počet záznamů: 1  

Jazyková výuka sociálně znevýhodněných žáků na 2. stupni českých ZŠ (a na středních školách) založená na principech češtiny pro cizince

  1. Údaje o názvuJazyková výuka sociálně znevýhodněných žáků na 2. stupni českých ZŠ (a na středních školách) založená na principech češtiny pro cizince / Jiřina Šimunská
    Osobní jméno Šimunská, Jiřina, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis79 listů : ilustrace
    PoznámkyVedoucí práce Karel Kulich. Oponent Jiří Hasil
    AbstraktV předkládané bakalářské práci se autorka zabývá jazykovou výukou sociálně znevýhodněných žáků na druhém stupni základních škol a na středních školách, přičemž hlavní pozornost je věnována romským žákům. Vychází z předpokladu, že spisovná čeština pro tyto žáky nepředstavuje jazyk mateřský, ale jazyk druhý, a proto by ve výuce měly být uplatňovány metody používané při výuce češtiny jako cizího jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako mateřský, druhý a cizí jazyk, popsán romský etnolekt češtiny a charakterizován žák ze sociálně znevýhodněného prostředí. Praktická část se opírá o jazykovou analýzu psaných textů romských žáků, přičemž cílem je popsat jejich specifické odchylky od spisovné normy a navrhnout vhodné výukové metody a modelová cvičení inspirovaná výukou češtiny pro cizince.
    This bachelor thesis focuses on the language education of socially disadvantaged pupils at lower and upper secondary schools, with a particular emphasis on Roma students. It is based on the premise that standard Czech functions as a second language rather than a mother tongue for many of these pupils. Therefore, it proposes that teaching methods used in Czech as a foreign language should be incorporated into their language instruction. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical section defines key concepts such as mother tongue, second language, and foreign language, and it characterizes the Roma ethnolect of Czech and the socially disadvantaged pupil. The practical part presents a linguistic analysis of texts written by Roma pupils, aiming to identify specific deviations from the standard language norm. Based on the findings, the work suggests suitable teaching strategies and model exercises inspired by foreign language instruction.
    Dal.odpovědnost Kulich, Karel, 1972- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Hasil, Jiří, 1957- (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla čeština jako cizí jazyk * romská mládež
    Předmět.hesla čeština jako druhý jazyk * čeština pro cizince * romští žáci * romský etnolekt * sociálně znevýhodněné prostředí * jazyková analýza * jazyková výuka * Czech as a second language * Czech for foreigners * Roma pupils * Roma ethnolect * language * education * socially disadvantaged background * language analysis * language edication
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt811.162.3 - Čeština
    MDT811.162.3'243 * (=214.58)-053.6 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197982
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 171503300717150sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.