Počet záznamů: 1
Přetrvávající primární reflexy u dětí s odloženou školní docházkou
- DA 15548
Petráková, Veronika, 1986-
Přetrvávající primární reflexy u dětí s odloženou školní docházkou / Veronika Petráková. -- 2024. -- 98 listů : grafy. -- Oponent Jaromíra Šindelářová. -- Vedoucí práce Barbora Lanková. -- Abstrakt: Diplomová práce se zabývá výskytem primárních reflexů u dětí s odloženou školní docházkou. Cílem práce je zjistit, zda u dětí s odloženou školní docházkou je vyšší předpoklad výskytu primárních reflexů ve srovnání s dětmi, u kterých odklad nutný nebyl. V teoretické části je provedena rešerše odborné literatury zabývající se školní zralostí, motorickým vývojem, primárními reflexy a jejich možnými dopady na školní úspěšnost spojenou především se specifickými poruchami učení a chování. Empirická část se zabývá testováním pomocí motorických testů podle Volemanové u žáků v prvních třídách základní školy. Testování bylo provedeno proškolenou osobou s certifikátem. Zjištěné výsledky jsou porovnány za pomocí statistických metod a následně jsou formulovány závěry a doporučení pro speciálně pedagogickou praxi.. -- Abstrakt: The diploma thesis deals with the occurrence of primary reflexes in children with delayed school attendance. The aim of the thesis is to find out whether there is a higher probability of primary reflexes in children with delayed school attendance compared to children for whom the delay was not necessary. The theoretical part is focused on professional literature dealing with school maturity, motor development, primary reflexes and their possible impacts on school success connected mainly with specific learning and behavior disorders. The empirical part deals with testing using motor tests according to Volemanová for pupils in the first grades of primary school. Testing was performed by a trained person with a certificate. The test results are compared using statistical methods and then conclusions and recommendations for special pedagogical practice are formulated.
Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Lanková, Barbora. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
školní zralost. odklad školní docházky. specifické poruchy učení. Neuro-vývojová stimulace. odklad školní docházky. primární reflexy. specifické poruchy učení a chování. Neuro-development stimulation. delayed school attendance. primary reflexes. specific learning and behavior disorders. diplomové práce
373.29. 37.014.531-021.68. 616.89-008.43. (043)378.2
Počet záznamů: 1